Na konferencji ECR w maju rozmawialiśmy z Jan Somers – dyrektorem wykonawczym GS1Belgilux oraz ze Steffie Defreyne, Junior Data Manager w GS1, o tym jak technologie cyfrowe (jak trustbox który rozwinęło GS1) pomagają sprzedawcom detalicznym i producentom oddziaływać na konsumenta. Nagraliśmy ich wypowiedzi na video.
Smartfony i tablety są dziś niezwykle powszechne, a konsumenci używają ich coraz częściej by skontaktować się ze swoimi markami. Są łatwe w użyciu i producenci i sprzedawcy mogą wymieniać informacje poprzez kody kreskowe i kody QR. Ale dane te w swych różnorodnych formach muszą być czytelne i obecne na opakowaniu.
Opakowanie z tektury falistej idealnie nadaje się do drukowania, co daje możliwość brandingu, ale również naniesienia ważnej informacji technicznej o łańcuchu dostawy poprzez kody kreskowe i informacji o źródle pochodzenia. Atrybut ten pozostaje główną zaletą ponieważ umożliwia komunikację cyfrową.