ZAMKNIJ     
  • Kreatywność (elastyczność - innowacyjność)
  • Ochrona produktu
  • Przyjazna środowisku
  • Wydajna i tania
  • Publikacje techniczne
  • Filmy
  • środa 19 czerwca, 2013

    Opakowania w handlu elektronicznym – chodzi o wartość

    Opakowania w handlu elektronicznym to obszar, w którym sprzedawcy szukają oszczędności. Używanie zbyt małej lub zbyt dużej ilości opakowań niż jest to konieczne oznacza poniesienie dużych kosztów związanych z uszkodzeniami lub brakiem wydajności transportu. Towary zamawiane on-line przemierzają często dalekie dystanse zanim dotrą do drzwi odbiorcy. Każde opakowanie musi zatem sprawdzić się jak najlepiej. Oznacza to, że musi ono nie tylko we właściwy sposób ochronić produkt, ale również być zgodne z obowiązującymi przepisami, przy możliwie minimalnym wpływie na środowisko.

    Rada Przemysłowa INCPEN (Industry Council for Packaging and the Environment) opublikowała przydatny przewodnik po opakowaniach dla wielokanałowego systemu dostaw zatytułowany “Packaging and the Internet”. Raport ten zawiera praktyczne rady dotyczące projektowania opakowań do sprzedaży internetowej. Dla przykładu, wymiary opakowania powinny wybrane być w taki sposób, by dobrze dopasować się do palety.

    W raporcie wspomniano również, że pomimo początkowych trudności w przewidywaniu i określeniu parametrów opakowania zewnętrznego, powinno mieć ono właściwe proporcje ciężaru i wytrzymałości. Jest to obszar, w którym współpraca i ciągłe wzajemne wspieranie się  producentów opakowań i nabywców jest kluczowym czynnikiem wzrostu wartości opakowania.

    Jakie doświadczenia i refleksje macie Państwo w związku z opakowaniami przeznaczonymi do handlu elektronicznego?

    Tagi: