W trakcie konferencji ECR przeprowadziliśmy wiele owocnych dyskusji, ale jedną z nich definitywnie chcielibyśmy się z Państwem podzielić. To rozmowa z Gavinem Chappell, dyrektorem łańcucha dostaw brytyjskiej sieci supermarketów ASDA. Zasugerował on, że producenci opakowań powinni częściej współpracować z konsumentami określonych kategorii produktów, by lepiej odpowiedzieć na zapotrzebowania rynku.
Wiemy już, że innowacje w zakresie designu opakowań oraz rozmieszczenia towarów w sklepie wpływają pozytywnie na sprzedaż. Pracując wspólnie, producenci opakowań i konsumenci określonych kategorii produktów mogą poprawić przepływ produktów na półkę a także sposób ekspozycji towaru wewnątrz sklepu, co może przenieść znaczący wzrost sprzedaży. Współpraca ta może przybrać różne formy, najlepiej jednak zacząć od połączenia opakowania dostosowanego do użytkownika z dobrze zaplanowanym jego rozmieszczeniem w sklepie, co pozwoli na wydajną pracę od procesu produkcji aż po samą sprzedaż.
Lepsza współpraca wymagać będzie wypracowania wspólnych celów i sporej dozy innowacji, ale prowadzić będzie do wzrostu dochodów i zmniejszenia kosztów.
Zapytaliśmy Gavina Chapell jakie trendy w dziedzinie opakowań są obecnie najpopularniejsze. Jego odpowiedź streścić możemy w dwóch punktach:
A czy znacie Państwo jakiś przykład współpracy z konsumentami, która stworzyła nowe rozwiązanie w zakresie opakowań tekturowych?