ZAMKNIJ     
  • Kreatywność (elastyczność - innowacyjność)
  • Ochrona produktu
  • Przyjazna środowisku
  • Wydajna i tania
  • Publikacje techniczne
  • Filmy
  • piątek 21 czerwca, 2013

    Gavin Chappell, dyrektor sieci ASDA: “Rozmawiaj z nabywcą”

    W trakcie konferencji ECR przeprowadziliśmy wiele owocnych dyskusji, ale jedną z nich definitywnie chcielibyśmy się z Państwem  podzielić. To rozmowa z Gavinem Chappell, dyrektorem łańcucha dostaw brytyjskiej sieci supermarketów ASDA. Zasugerował on, że producenci opakowań powinni częściej współpracować z konsumentami określonych kategorii produktów, by lepiej odpowiedzieć na zapotrzebowania rynku.

    Wiemy już, że innowacje w zakresie designu opakowań oraz rozmieszczenia towarów w sklepie wpływają pozytywnie na sprzedaż. Pracując wspólnie, producenci opakowań i konsumenci określonych kategorii produktów mogą poprawić przepływ produktów na półkę a także sposób ekspozycji towaru wewnątrz sklepu, co może przenieść znaczący wzrost sprzedaży. Współpraca ta może przybrać różne formy, najlepiej jednak zacząć od połączenia opakowania dostosowanego do użytkownika z dobrze zaplanowanym jego rozmieszczeniem w sklepie, co pozwoli na wydajną pracę od procesu produkcji aż po samą sprzedaż.

    Lepsza współpraca wymagać będzie wypracowania wspólnych celów i sporej dozy innowacji, ale prowadzić będzie do wzrostu dochodów i zmniejszenia kosztów.

    Zapytaliśmy Gavina Chapell jakie trendy w dziedzinie opakowań są obecnie najpopularniejsze. Jego odpowiedź streścić możemy w dwóch punktach:

    1. Zwiększony popyt konsumenta na coraz szerszy zakres produktów mrożonych spowoduje wzrost zapotrzebowania na opakowania małe, do których właśnie tektura falista nadaje się idealnie.
    2. Opakowanie gotowe do sprzedaży powinno ewoluować by wciąż mogło konkurować z opakowaniem pierwotnym.

    A czy znacie Państwo jakiś przykład współpracy z konsumentami, która stworzyła nowe rozwiązanie w zakresie opakowań tekturowych?

    Tagi: